Korzyści z realizacji projektu 50/50 w szkole
- zwiększenie wiedzy i świadomości uczniów w zakresie energii i jej wykorzystania;
- poprawa warunków panujących w pomieszczeniach szkolnych oraz dostosowanie temperatury i natężenia oświetlenia do potrzeb użytkowników budynku (uczniów, nauczycieli, innych użytkowników);
- zaoszczędzenie na rachunkach za energię pieniędzy, które można następnie zainwestować w realizację innych potrzeb;
- redukcja emisji gazów cieplarnianych i negatywnego oddziaływania na klimat w wyniku ograniczenia zużycia energii (której produkcja zwykle jest powiązana z emisją CO2).
Sposoby oszczędzania energii w naszej szkole:
- gasimy światło wychodząc z pomieszczenia,
- gdy świeci słońce podnosimy rolety ,
- w miarę możliwości przykręcamy temperaturę na termostatach (jeżeli są zamontowane;) gdy temperatura w klasie przekracza 19 °C
- gasimy światło wychodząc z pomieszczenia,
- gdy świeci słońce podnosimy rolety ,
- w miarę możliwości przykręcamy temperaturę na termostatach (jeżeli są zamontowane;) gdy temperatura w klasie przekracza 19 °C
-po zakończonej pracy wyłączamy wyłącznik listwy zasilającej
-wyłączamy monitory i inne urządzenie z trybu „stand-by”
- wymieniamy zwykłe żarówki na energooszczędne.
- wymieniamy zwykłe żarówki na energooszczędne.
Konkurs „Kraina Tauronka” uczniów klasy 6
Sprzątanie świata w nowym roku szkolnym !!!

Obchody Światowego Dnia Ziemi w szkole
W ramach projektu Euronet 50/50 max oraz akcji
Bezpieczniki Tauronka klasa 6 wraz z wychowawcą uczestniczy w konkursie: Kraina
Tauronka. Konkurs trwa od października 2015 roku do marca 2016 r. i jest
podzielony na 4 etapy. W ramach każdego etapu uczniowie poznają zasady
bezpiecznego oraz racjonalnego korzystania z energii elektrycznej i zdobywają
punkty w ramach 3 aktywności - grają w gry edukacyjne, wraz z rodzicami
zapoznają się z materiałami edukacyjnymi i rozwiązują quizy oraz wraz z
wychowawcą w ramach akcji specjalnej tworzą projekty grupowe. Klasa wspólnie
utworzyła komiks „Przygody Tauronka” oraz galerię obrazów – „Elektrowitraże”. W konkursie uczestniczy 78 klas z całej Polski. Konkurs objęty jest
patronatem MEN oraz Rzecznika Praw Dziecka.
Makieta Krainy Tauronka wykonana przez uczennice klasy 6 -
Anetkę Czechowską, Monikę Weszkę oraz Katarzynę Piotrowicz.
Anetkę Czechowską, Monikę Weszkę oraz Katarzynę Piotrowicz.
Galeria „Elektrowitraży”- praca grupowa uczennic klasy 6
Komiks „Przygody Tauronka” - praca grupowa uczniów klasy 6
Sprzątanie świata w nowym roku szkolnym !!!
Wrzesień to czas sprzątania świata. Grupa realizująca projekt Euronet 50/50 max w szkole postanowiła sumiennie zaangażować się w tą akcję :). Dziewczynki z klasy VI (Kasia Piotrowicz, Monika Weszka, Ania Janecka i Aneta Limanówka) wykonały wspaniałą pracę i dały dobry przykład. Oto fotorelacja z naszej akcji :).
Obchody Światowego Dnia Ziemi w szkole
Uczniowie Zespołu Szkół nr 4 w Krzesławicach zachęcają społeczność do dbania o środowisko przyrodnicze. W szkole, na tablicy przy sali nr 1 możemy podziwiać wystawę konkursową z pięknymi pracami plastycznymi naszych uczniów i zachęcamy do krótkiej refleksji podczas jej zwiedzania.
Uczniowie z klasy IV, V i VI
zagospodarowali skrzynie przed wejściem głównym do szkoły. Wspólnie
zasialiśmy kolorowe kwiaty:
cynie, aksamitki, astry, nasturcje i czarnuszkę. Chłopcy zadbali także o
podlanie roślin rosnących tam na stałe i mam nadzieję, że będziemy
obserwować zmiany, jakie od dziś będą zachodzić w szkolnym ogródku.
ROZDANIE NAGRÓD
Zapraszamy do galerii zwycięzców konkursu na najlepsze gry i zabawy
edukacyjne projektu Euronet 50/50 MAX, w której umieściliśmy zdjęcia
wyróżnionych i nagrodzonych uczestników. Wszyscy autorzy prac
konkursowych zasługują na gratulacje za zaangażowanie. Laureaci z
zespołów ds. energii wykazali się szczególną pomysłowością,
kreatywnością oraz głębokim zrozumieniem potrzeby oszczędzania energii i
wody.
Zaangażowanie w realizację projektu Euronet 50/50 MAX oprócz wiedzy i
oszczędności pozwala zyskać także – jak widać – satysfakcję i
zadowolenie z dobrze wykonanego zadania.
Jeszcze raz gratulujemy zwycięzcom i życzymy dalszych sukcesów!
Przypominamy społeczności szkolnej o oszczędzaniu energii!!!
WYNIKI KONKURSU na gry i zabawy edukacyjne EURONET 50/50 MAX !!!
Miło nam poinformować, iż rozstrzygnięty został konkurs na gry i zabawy edukacyjne projektu EURONET 50/50 MAX! Na konkurs zostało nadesłane ponad 200 niezwykle ciekawych i różnorodnych prac, których autorzy wykazali się ogromną kreatywnością i inwencją.
Wśród wyróżnionych zespołów znalazła się praca uczniów z Publicznego Gimnazjum w Krzesławicach w składzie:
Robert Karcz kl. II
Zuzanna Karcz kl. III
Rafał Justyniak kl. III
Krystian Nagięć kl. III
Karolina Puto kl. II
OPIEKUN ZESPOŁU: Magdalena Knapik-Lizak
Jury konkursu wnikliwie oceniło wszystkie prace biorąc pod uwagę ich
zgodność z tematyką projektu, oryginalność, zaangażowanie uczniów w ich
przygotowanie oraz estetykę wykonania. Zadanie wyboru najlepszych
spośród tylu doskonałych prac było bardzo trudne. Ostatecznie jury
wybrało 3 zwycięskie prace oraz wyróżniło 7 gier i zabaw.
Wyniki konkursu oraz wyróżniona praca zespołu do spraw energii z naszej szkoły znajduje się pod linkiem:
http://euronet50-50max.eu/pl/what-s-new-in-the-project
GRATULUJEMY!!!
Wyniki konkursu oraz wyróżniona praca zespołu do spraw energii z naszej szkoły znajduje się pod linkiem:
http://euronet50-50max.eu/pl/what-s-new-in-the-project
GRATULUJEMY!!!
Nasze prace konkursowe:
1. Gra dydaktyczna RECYKLING - zabawka zasilana energią słoneczną:
GRA RECYKLING
2.
TURNIEJ – OSZCZĘDZANIE ENERGII
Dziewczynki z klasy 5 Monika Weszka i Ania Janecka - samodzielnie wykonały planszę do gry,
pionki, kostkę do gry, oraz instrukcję.
|
UWAGA KONKURS!!!
Listopad 2014 rok. Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie na gry i zabawy edukacyjne projektu EURONET 50/50 MAX, organizowanym przez Stowarzyszenie Gmin Polska Sieć „Energie Cités”. Konkurs jest skierowany do wszystkich zespołów ds. energii uczestniczących w realizacji projektu na terenie Polski.
Zachęcamy do zgłaszania prac konkursowych (w języku polskim i angielskim) w następujących kategoriach:
- naklejki zachęcające do oszczędzania energii/wody, komiksy, plakaty;
- krzyżówki, kalambury, gry planszowe;
- gry multimedialne, opisy gier lub zabaw dydaktycznych związanych z tematyką projektu EURONET 50/50 MAX.
APEL
Październik 2014 rok. Zorganizowano apel dla społeczności szkolnej przypominający
główne założenia projektu i
z niecierpliwością i nadzieją czekamy na oszczędności :D
REALIZACJA PROJEKTU W 2013/2014 ROKU
Projekt w 2013 roku w naszej szkole
rozpoczęliśmy od zorganizowania apelu mającego na celu zachęcenie społeczności
szkolnej do udziału w projekcie. Następnie powołano zespół do spraw energii w
którego na dzień dzisiejszy wchodzą następujący uczniowie: - Kinga Kadzik,
- Katarzyna Węgrzyn,
- Angelika Limanówka,
- Katarzyna Gradek,
- Karolina Puto,
-Ewelina Piotrowicz,
-Katarzyna Węglarz,
-Krystian Nagięć,
-Rafał Justyniak,
-Grzegorz Węgrzyn.
Zespół dokonał zliczenia okien oraz
lamp, sprawdzono również rodzaj ogrzewania wykorzystywanego w szkole.
Sprawdzaliśmy czy budynek szkoły jest
ocieplony, ile drzwi prowadzi do budynku, ile okien jest otwartych oraz jaki
rodzaj oświetlenia wykorzystywany jest w szkole. Przegląd energetyczny
zakończył się mierzeniem temperatur w pomieszczeniach budynku szkolnego czego
wynikiem było sporządzenie charakterystyki temperatur panujących w szkole.
Średnia temperatura w szkole oscyluje w granicach 19 stopni.
Wnioski z przeprowadzonych badań
uzmysłowiły nam w jaki sposób można oszczędzać energię w szkole. Wykonaliśmy
plakaty, gazetki ścienne oraz ulotki informujące społeczność szkolna w jaki
sposób należy oszczędzać energie w naszej szkole.
Idea projektu: Podział korzyści ekonomicznych wynikających z oszczędzania energii pomiędzy szkoły i władze lokalne
• 50% kwoty zaoszczędzonej dzięki zastosowaniu przez uczniów i nauczycieli środków efektywności energetycznej będzie wypłacane szkołom
• drugie 50% będzie stanowiło oszczędności dla władz lokalnych, które płacą rachunkiKażdy wygrywa!
• szkoły uzyskają dodatkowe środki finansowe
• władze lokalne ograniczą swoje wydatki na energię
•szkoły efektywne energetycznie przyczyniają się do osiągnięcia lokalnych celów związanych z wykorzystaniem energii i ochroną klimatu
Szkolnym koordynatorem projektu jest pani Magdalena Knapik-Lizak.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz