Euronet 50/50 max


Korzyści z realizacji projektu 50/50 w szkole 
Realizując projekt 50/50 w szkole można osiągnąć wiele korzyści, wśród których najważniejsze to:
  • zwiększenie wiedzy i świadomości uczniów w zakresie energii i jej wykorzystania;
  • poprawa warunków panujących w pomieszczeniach szkolnych oraz dostosowanie temperatury i natężenia oświetlenia do potrzeb użytkowników budynku (uczniów, nauczycieli, innych użytkowników);
  • zaoszczędzenie na rachunkach za energię pieniędzy, które można następnie zainwestować w realizację innych potrzeb;
  • redukcja emisji gazów cieplarnianych i negatywnego oddziaływania na klimat w wyniku ograniczenia zużycia energii (której produkcja zwykle jest powiązana z emisją CO2). 
Sposoby oszczędzania energii w naszej szkole:
- gasimy światło wychodząc z pomieszczenia,
- gdy świeci słońce podnosimy rolety ,
- w miarę możliwości przykręcamy temperaturę na termostatach (jeżeli są zamontowane;) gdy temperatura w klasie przekracza 19 °C

-po zakończonej pracy wyłączamy wyłącznik listwy zasilającej

-wyłączamy monitory i inne urządzenie z trybu „stand-by”
- wymieniamy zwykłe żarówki na energooszczędne.

Konkurs „Kraina Tauronka”  uczniów klasy 6

W ramach projektu Euronet 50/50 max oraz akcji Bezpieczniki Tauronka klasa 6 wraz z wychowawcą uczestniczy w konkursie: Kraina Tauronka. Konkurs trwa od października 2015 roku do marca 2016 r. i jest podzielony na 4 etapy. W ramach każdego etapu uczniowie poznają zasady bezpiecznego oraz racjonalnego korzystania z energii elektrycznej i zdobywają punkty w ramach 3 aktywności - grają w gry edukacyjne, wraz z rodzicami zapoznają się z materiałami edukacyjnymi i rozwiązują quizy oraz wraz z wychowawcą w ramach akcji specjalnej tworzą projekty grupowe. Klasa wspólnie utworzyła komiks „Przygody Tauronka” oraz galerię obrazów – „Elektrowitraże”.  W konkursie uczestniczy 78 klas z całej Polski. Konkurs objęty jest patronatem MEN oraz Rzecznika Praw Dziecka.


Makieta Krainy Tauronka wykonana przez uczennice klasy 6 - 
 Anetkę Czechowską, Monikę Weszkę oraz Katarzynę Piotrowicz.










Plakat przedstawiający Krainę Tauronka w zimowej odsłonie 
wykonany przez uczennicę klasy 6 Monikę Weszkę :)


 

Galeria  „Elektrowitraży”- praca grupowa uczennic klasy 6













 


Komiks „Przygody Tauronka” - praca grupowa uczniów klasy 6












 

Sprzątanie świata w nowym roku szkolnym !!!

Wrzesień to czas sprzątania świata. Grupa realizująca projekt Euronet 50/50 max w szkole postanowiła sumiennie zaangażować się w tą akcję :).  Dziewczynki z klasy VI (Kasia Piotrowicz, Monika Weszka, Ania Janecka i Aneta Limanówka) wykonały wspaniałą pracę i dały dobry przykład. Oto fotorelacja z naszej akcji :).



































Obchody Światowego Dnia Ziemi w szkole

Uczniowie Zespołu Szkół nr 4 w Krzesławicach zachęcają społeczność do dbania o środowisko przyrodnicze. W szkole, na tablicy przy sali nr 1 możemy podziwiać wystawę konkursową z pięknymi pracami plastycznymi naszych uczniów i zachęcamy do krótkiej refleksji podczas jej zwiedzania.
Uczniowie z klasy IV,  V i VI zagospodarowali skrzynie przed wejściem głównym do szkoły. Wspólnie zasialiśmy kolorowe kwiaty: cynie, aksamitki, astry, nasturcje i czarnuszkę. Chłopcy zadbali także o podlanie roślin rosnących tam na stałe i mam nadzieję, że będziemy obserwować zmiany, jakie od dziś będą zachodzić w szkolnym ogródku.

 




Światowy Dzień Wody

Światowy Dzień Wody to święto ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne ONZ rezolucją z 1992 roku, obchodzone corocznie 22 marca. Ma przypominać, że wielu mieszkańców naszej planety – obecnie ok. 800 milionów osób – cierpi z powodu braku dostępu do czystej wody pitnej. Oznacza to nie tylko banalne kłopoty w życiu codziennym (takie jak utrudnienia w kąpieli czy spłukiwaniu toalety), których w naszej części Ziemi możemy doświadczyć w trakcie awarii czy remontu wodociągów. Brak dostępu do wody pitnej to także śmiertelne choroby oraz mniejsze szanse życiowe kobiet i dziewczynek, które zgodnie z tradycją mają za zadanie dbać o rodzinę i dom, więc spędzają długie godziny na wędrówkach do studni. Są to godziny, które mogłyby poświęcić nauce lub pracy zarobkowej i wyrwać się z nędzy. Mając to na uwadze w ramach projektu Euronet 50/50 max, uczniowie klasy 6 wykonali plakaty mające na celu uświadomienie znaczenia wody w życiu codziennym, ukazanie problemów z dostępem do wody pitnej i motywowanie do oszczędzania wody.
 




ROZDANIE NAGRÓD

Zapraszamy do galerii zwycięzców konkursu na najlepsze gry i zabawy edukacyjne projektu Euronet 50/50 MAX, w której umieściliśmy zdjęcia wyróżnionych i nagrodzonych uczestników. Wszyscy autorzy prac konkursowych zasługują na gratulacje za zaangażowanie. Laureaci z zespołów ds. energii wykazali się szczególną pomysłowością, kreatywnością oraz głębokim zrozumieniem potrzeby oszczędzania energii i wody.
Zaangażowanie w realizację projektu Euronet 50/50 MAX oprócz wiedzy i oszczędności pozwala zyskać także – jak widać – satysfakcję i zadowolenie z dobrze wykonanego zadania.
Jeszcze raz gratulujemy zwycięzcom i życzymy dalszych sukcesów!








Przypominamy społeczności szkolnej o oszczędzaniu energii!!!
 








 WYNIKI KONKURSU na gry i zabawy edukacyjne EURONET 50/50 MAX !!!

WYRÓŻNIENIE DLA ZESPOŁU SZKÓŁ NR 4 W KRZESŁAWICACH !!!
Miło nam poinformować, iż rozstrzygnięty został konkurs na gry i zabawy edukacyjne projektu EURONET 50/50 MAX! Na konkurs zostało nadesłane ponad 200 niezwykle ciekawych i różnorodnych prac, których autorzy wykazali się ogromną kreatywnością i inwencją.
Wśród wyróżnionych zespołów znalazła się praca uczniów z Publicznego Gimnazjum w Krzesławicach w składzie:
Robert Karcz kl. II
Zuzanna Karcz kl. III
Rafał Justyniak kl. III
Krystian Nagięć kl. III
Karolina Puto kl. II
OPIEKUN ZESPOŁU: Magdalena Knapik-Lizak

Jury konkursu wnikliwie oceniło wszystkie prace biorąc pod uwagę ich zgodność z tematyką projektu, oryginalność, zaangażowanie uczniów w ich przygotowanie oraz estetykę wykonania. Zadanie wyboru najlepszych spośród tylu doskonałych prac było bardzo trudne. Ostatecznie jury wybrało 3 zwycięskie prace oraz wyróżniło 7 gier i zabaw.
Wyniki konkursu oraz wyróżniona praca zespołu do spraw energii z naszej szkoły znajduje się pod linkiem:
http://euronet50-50max.eu/pl/what-s-new-in-the-project
GRATULUJEMY!!!



Nasze prace konkursowe:

1. Gra dydaktyczna RECYKLING - zabawka zasilana energią słoneczną:

GRA RECYKLING



2.



TURNIEJ – OSZCZĘDZANIE ENERGII
Dziewczynki z klasy 5 Monika Weszka i Ania Janecka -  samodzielnie wykonały planszę do gry, pionki, kostkę do gry, oraz instrukcję.



3. Krzyżówka ekologiczna Kasi Piotrowicz i Anety Czechowskiej



UWAGA KONKURS!!!

Listopad 2014 rok. Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie na gry i zabawy edukacyjne projektu EURONET 50/50 MAX, organizowanym przez Stowarzyszenie Gmin Polska Sieć „Energie Cités”. Konkurs jest skierowany do wszystkich zespołów ds. energii uczestniczących w realizacji projektu na terenie Polski.
Zachęcamy do zgłaszania prac konkursowych (w języku polskim i angielskim) w następujących kategoriach:
  1. naklejki zachęcające do oszczędzania energii/wody, komiksy, plakaty;
  2. krzyżówki, kalambury, gry planszowe;
  3. gry multimedialne, opisy gier lub zabaw dydaktycznych związanych z tematyką projektu EURONET 50/50 MAX.





APEL

Październik 2014 rok. Zorganizowano apel dla społeczności szkolnej przypominający

główne założenia projektu  i z niecierpliwością i nadzieją czekamy na oszczędności :D






REALIZACJA PROJEKTU W 2013/2014 ROKU


Projekt w 2013 roku w naszej szkole rozpoczęliśmy od zorganizowania apelu mającego na celu zachęcenie społeczności szkolnej do udziału w projekcie. Następnie powołano zespół do spraw energii w którego na dzień dzisiejszy wchodzą następujący uczniowie: - Kinga Kadzik, 
- Katarzyna Węgrzyn, 
- Angelika Limanówka,
- Katarzyna Gradek, 
- Karolina Puto, 
-Ewelina Piotrowicz, 
-Katarzyna Węglarz, 
-Krystian Nagięć, 
-Rafał Justyniak, 
-Grzegorz Węgrzyn.
Zespół dokonał zliczenia okien oraz lamp, sprawdzono również rodzaj ogrzewania wykorzystywanego w szkole.

Sprawdzaliśmy czy budynek szkoły jest ocieplony, ile drzwi prowadzi do budynku, ile okien jest otwartych oraz jaki rodzaj oświetlenia wykorzystywany jest w szkole. Przegląd energetyczny zakończył się mierzeniem temperatur w pomieszczeniach budynku szkolnego czego wynikiem było sporządzenie charakterystyki temperatur panujących w szkole. Średnia temperatura w szkole oscyluje w granicach 19 stopni.  


Wnioski z przeprowadzonych badań uzmysłowiły nam w jaki sposób można oszczędzać energię w szkole. Wykonaliśmy plakaty, gazetki ścienne oraz ulotki informujące społeczność szkolna w jaki sposób należy oszczędzać energie w naszej szkole.


Idea projektu: Podział korzyści ekonomicznych wynikających z oszczędzania energii pomiędzy szkoły i władze lokalne
• 50% kwoty zaoszczędzonej dzięki zastosowaniu przez uczniów i nauczycieli środków efektywności energetycznej będzie wypłacane szkołom
• drugie 50% będzie stanowiło oszczędności dla władz lokalnych, które płacą rachunkiKażdy wygrywa!
• szkoły uzyskają dodatkowe środki finansowe
• władze lokalne ograniczą swoje wydatki na energię
•szkoły efektywne energetycznie przyczyniają się do osiągnięcia lokalnych celów związanych z wykorzystaniem energii i ochroną klimatu
Szkolnym koordynatorem projektu jest pani Magdalena Knapik-Lizak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz