niedziela, 8 czerwca 2014

Wycieczka :)

Witam !!
Jak pewnie wiecie nasi uczniowie ze szkoły pojechali na wycieczkę i mam nadzieje, że się nieźle bawili :) Pojechali na trzy dni do Trójmiasta czyli do Sopotu, Gdańska i Gdyni. Ja mam omówić miasto Sopot.

VII - XI w. n.e. Na terenie dzisiejszego miasta istniało wczesnośredniowieczne grodzisko, którego elementy zachowały się przy ul. Haffnera. Od kilku lat na sopockim grodzisku działa udostępniony dla zwiedzających skansen archeologiczny. 


1186 r. 
Pierwsza wzmianka źródłowa na temat Stawowia i Gręzowa - dwóch osad leżących w granicach dzisiejszego Sopotu. Obie osady wymienione zostały w dokumencie fundacyjnym klasztoru cystersów w Oliwie wśród czterech wsi stanowiących pierwotne uposażenie oliwskiego opactwa. 


1186 r. 
Pierwsza wzmianka źródłowa na temat Stawowia i Gręzowa - dwóch osad leżących w granicach dzisiejszego Sopotu. Obie osady wymienione zostały w dokumencie fundacyjnym klasztoru cystersów w Oliwie wśród czterech wsi stanowiących pierwotne uposażenie oliwskiego opactwa. 


1212 - 1214 r. 
W dokumencie fundacyjnym, wydanym przez Mściwoja I – księcia gdańskiego – dla klasztoru norbertanek w Żukowie, pojawia się po raz pierwszy nazwa Świemirowo – niegdyś samodzielnej wsi, dzisiaj obszaru położonego w granicach miasta Sopotu.  

A tu podziwiajcie zdjęcia z Sopotu :) 






                                                                       Nasi Podróżnicy :)


Piękne Morze ahh ..

2 komentarze:

  1. Ojej! Ale mieliście fajną wycieczkę!!! Super zdjęcia przy okazji powstały. Głęboko w historię sięgnęłaś :)
    Dzisiejszy Sopot kojarzy mi się przede wszystkim ze wspaniałym molo oraz letnim Festiwalem w Operze Leśnej.
    PS. Pogoda się jak widzę udała! Jutro mi wszystko opowiecie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak tak :) A mi Sopot kojarzy się z Jakimiś Festiwalami muzycznymi :)

    OdpowiedzUsuń